reklama

Zdravie ako prevencia – prevencia ako zdravie

Radšej byť zdravý, bohatý a šťastný, ako chorý, chudobný a nešťastný. Kto by nesúhlasil s touto myšlienkou ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Za dlhé roky praxe lekára som nestretol človeka, kto by nechcel žiť dlhšie a zdravšie. Ako ale na to ? Keď som v detstve začínal s bojovými umeniami a neskôr s fitnesom, netušil som, že dnes, keď mi tiahne na 50-ku, budem sám sebe vďačný nie kvôli kráse, či ohurovaniu pekných žien, ale kvôli svojmu fyzickému a psychickému zdraviu. Áno, hovorím o prevencii. Dnes je dokázaným faktom, že zdravotná starostlivosť nech je na sebelepšej úrovni so všetkými výdobytkami vedy a techniky sa podiela na zdraví ľudí maximálne 15 – 20 percentami. Zbytok je na každom z nás. Platí : „ Pomôž si človeče a aj zdravotníctvo ti pomôže „. Posledné desaťročia žiaľ prevencii nepriali. Dospeláci nemajú stále čas a mladí zase nemajú chuť športovať a starať sa o svoje zdravie. Virtuálny svet ich pohltil natoľko / česť výnimkám / , že na nič iné zrazu nie je čas. Zdá sa mi ale, že sa blýska na lepšie časy. Pri diskusiách na cestách po Slovensku pri našich stretnutiach so SIEŤou som hovoril s množstvím ľudí, ktorí sa ma ako experta Siete pre zdravotníctvo pýtali, ako si Sieť predstavuje práve v súvislosti s prevenciou či už preventívne programy, motiváciu zdravotných poisťovní, mohutnejšiu kampaň v médiách, vzdelávanie už na úrovni základných škôl atď. Toto všetko sú naozaj silné prioritné ciele pracovnej skupiny zdravotníctva Siete, kde som ja osobne ich silným zástancom. Investície do prevencie sú totiž investíciou do toho najvzácnejšieho čo máme . Do života a zdravia nás a našich detí. Mimochodom, je tu aj nezanedbateľný a silný ekonomický aspekt. Platí, že jeden groš investovaný do prevencie zdravia nám ušetrí tri groše, ktoré musí spoločnosť neskôr vynaložiť na drahú a finančne náročnú liečbu s neistým výsledkom, na ktorú sa musíme všetci poskladať z našich daní a odvodov niekedy úplne zbytočne. Stačilo na to přitom myslieť dopredu, tak, ako sa na dobrého gazdu patrí. Iba zdravý národ totiž vie byť aj úspešný a silný.

Jozef Kohajda

Jozef Kohajda

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lekár žijúci a pracujúci na Slovensku kandidujúci za Sieť do parlamentých volieb 2016. V súčasnosti politicky aktívny. Predseda oblastného centra Pohronie za Sieť / Brezno, Bynská bystrica, Zvolen, Žiar nad Hronom, Žarnovica, Detva, Krupina, Banská štiavnica / a odborník zdravotníctva politickej strany Sieť. Lieči, riadi zdravotnícke zariadenia a súčasne kontroluje všetky nemocnice SR. Podniká a súčasne prednáša. T.č. študuje CEMI v Prahe - MBA a robí si ďalšiu atestáciu z revízneho lekárstva. Má dve deti a skvelú manželku, výbornú zubnú lekárku . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu